روی خط عشق

آمــــوزش کامــل مسـائل جنســــی و روابــــط زنــاشــــویی

روی خط عشق

آمــــوزش کامــل مسـائل جنســــی و روابــــط زنــاشــــویی

خود ارضایی

خودارضایی

مشکلات جنسی،چه کسانی خود ارضایی میکنند؟

 

 

چه کسانی خودارضایی می‌کنند؟

خودارضایی تحریک اندام تناسلی توسط خود شخص برای رسیدن به لذت جنسی است .
که معمولاً هدف از آن ایجاد ارگاسم (اوج لذت جنسی) است. این کار معمولاً با لمس، نوازش یا ماساژ آلت جنسی در مردان یا کلیتوریس در زنان انجام می‌شود تا زمانی که ارگاسم حاصل شود. برخی زنان از تحریک واژن برای خودارضایی استفاده می‌کنند یا ابزارهای جنسی مانند ویبراتور یا لرزاننده به کار می‌ب%:.8'D9�د.
 خودارضایی یا استمنا یک رفتار رایج است؛ حتی در میان افرادی که شریک جنسی دارند. در یکی از تحقیقات ملی، 95 درصد از مردان و 89 درصد از زنان گزارش دادند که خودارضایی کرده‌اند. خودارضایی اولین رفتار جنسی است که تقریبا بیشتر مردان و زنان تجربه می‌کنند. در بچه‌ها، خودارضایی بخش اصلی اکتشافی پسر و دختر از بدن خود است. بیشتر افراد به خودارضایی در بزرگسالی ادامه می‌دهند و بسیاری از آنها تا آخر عمر این کار را انجام می‌دهند.

چرا مردم خودارضایی می‌کنند؟

علاوه بر ایجاد حس خوب، خودارضایی راهی خوب برای آرامش تنش‌های جنسی است که می‌تواند به مرور زمان به وجود بیاید؛ مخصوصاً برای افرادی که بدون شریک جنسی هستند یا کسانی که نمی‌خواهند رابطه جنسی داشته باشند یا در دسترس نیستند. خودارضایی راه جایگزین امنی برای افرادی است که می‌خواهند از بارداری و خطر بیماری‌های مقاربتی پیشگیری کنند. علاوه بر این، این کار زمانی انجام می‌شود که مرد باید نمونه منی خود را برای آزمایش ناباروری یا اهدای اسپرم ارائه دهد. در هنگام نقص عملکرد جنسی در بزرگسالان، خودارضایی توسط متخصص روابط جنسی تجویز می‌شود تا به شخص امکان دهد به ارگاسم برسد (اغلب در زنان) یا آن را به تأخیر بیاندازد (اغلب در مردان).

آیا خودارضایی طبیعی است؟

با اینکه خودارضایی زمانی به عنوان انحراف جنسی و علامتی برای مشکل ذهنی در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون امری طبیعی و یک فعالیت جنسی سالم است که رضایت‌بخش، برآورده‌کننده، قابل قبول و امن در نظر گرفته می‌شود. این راهی خوب برای تجربه ارضای جنسی است و می‌تواند در تمام زندگی انجام شود.
خودارضایی زمانی به عنوان مشکل در نظر گرفته می‌شود که مانع از فعالیت جنسی با شریک جنسی شود، در مجامع عمومی انجام شود یا منجر به پریشانی خاص در فرد شود. اگر نسبت به آن احساس اجبار پیدا شود و در فعالیت‌ها و زندگی روزمره تداخل ایجاد کند باعث پریشانی می‌شود.

آیا خودارضایی مضر است؟

عموماً، جامعه پزشکی خودارضایی را راهی طبیعی و بدون ضرر برای بیان نیاز جنسی زن و مرد در نظر می‌گیرد. خودارضایی منجر به هیچ آسیب فیزیکی یا ضرر برای بدن نمی‌شود و می‌تواند به میزان متوسط در زندگی افراد، به عنوان بخشی از رفتار جنسی طبیعی، انجام شود. برخی از فرهنگ‌ها و مذاهب مخالف خودارضایی هستند و به آن برچسب گناه می‌زنند. این می‌تواند منجر به ایجاد حس گناه یا شرم در مورد این رفتار شود.
برخی کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که خودارضایی می‌تواند سلامت جنسی و روابط را بهتر کند. شما می‌توانید با کشف بدن خود از طریق خودارضایی، مشخص کنید که چه چیزی برای شما تحریک‌کننده‌تر است و می‌توانید آن را با شریک‌ جنسی خود نیز در میان بگذارید. برخی از زوج‌ها از خودارضایی مشترک برای کشف فنونی برای رابطه جنسی ارضاکننده‌تر استفاده می‌کنند تا به نزدیکی مشترک خود بیفزایند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد