روی خط عشق

آمــــوزش کامــل مسـائل جنســــی و روابــــط زنــاشــــویی

روی خط عشق

آمــــوزش کامــل مسـائل جنســــی و روابــــط زنــاشــــویی

دستگاه تناسلی مردان/آشنایی با اجزاء دستگاه تناسلی مردان

دستگاه تناسلی مردان/آشنایی با اجزاء دستگاه تناسلی مردان

دستگاه تناسلی مردان
موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا وجود دستگاه تناسلی برای بقای نسل لازم است.در فرآیند تولید مثل انسان دو سلول جنسی یا گامت نقش دارند: گامت مردانه که اسپرم نامیده می‌شود و گامت زنانه که تخمک نام دارد.

ادامه مطلب ...

آشنایی با دستگاه تناسلی زنان/اجزاء دستگاه تناسلی زنان و کارکرد ه

آشنایی با دستگاه تناسلی زنان/اجزاء دستگاه تناسلی زنان و کارکرد هر یک

دستگاه تناسلی زنان
موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا برای بقای نسل لازم است.
اسپرم توسط دستگاه تناسلی مردانه و تخمک توسط دستگاه تناسلی زنانه تولید می‌شوند. اسپرم در حین فعالیت جنسی در اثر انزال از طریق آلت مردانه وارد دستگاه تناسلی زنانه می‌شود. اسپرم در داخل واژن(یکی از اجزای دستگاه تناسلی زنان) شنا کرده و وارد رحم می‌شود و خود را به لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی می‌رساند. تخمک نیز از تخمدان زن آزاد می‌شود و وارد لوله های  رحمی (فالوپ) می شود. اسپرم و تخمک در این محل با یکدیگر برخورد می کنند. اسپرم وارد تخمک می شود و آنرا بارور می کند و لقاح حاصل می شود که نتیجه  آن تشکیل سلول تخم است که می‌تواند به یک نوزاد تبدیل شود. بنابراین همکاری مرد و زن برای تشکیل تخم و در نتیجه حامله شدن زن لازم است. زن با وجود اینکه سلول تخم را تا بزرگ شدن و تبدیل شدن به یک نوزاد کامل در درون رحم نگه می‌دارد ولی همانطور که گفته شد برای باردار شدن نیازمند اسپرم مردانه است.

ادامه مطلب ...

اعتـیـاد بـه رابطه جنسی/علائم اعتـیـاد بـه رابطه جنسی چیست؟

اعتـیـاد بـه رابطه جنسی/علائم اعتـیـاد بـه رابطه جنسی چیست؟

اعتـیـاد بـه سـکس
اعتـیـاد بـه سـکس به عدم توانایی در کنترل و یا به تعویق انداختن تمایلات و فــعالیتهای جنسی اطلاق می گـردد. در واقـع س/ک/س و اندیشدن به آن افکار معتاد را تحت سیـطره خـود قرار میدهـد و نـیـاز بـه انـگیـخـتـگـی جنـسی جـای نـــیاز بـه صمیمت را میــگیرد. علت آن معمولا بدرفتاری با معتادین در سنین کودکی اینگونه افراد میباشد.
استرس یـک عامل برانگیزنده و تشدید کننده اختلال اعتـیـاد بـه سـکس است. در واقــع فـــرد مـــعتاد از طریق سکس آلام عاطفی و عـقـده هـای روانــی خود را تسکین می دهد.باید توجه داشت که نباید اعتیاد بــه ســکـس را بـــا شــهــوت جنسی قوی اشتباه گرفت.فرد معـتاد به سـکس ممکن است دارای شـهـوت جـنـسـی اندکی باشد.اعتیاد به سکس در هر دو جنس زن و مـــرد مشاهده می گردد.در واقع با ارضـاء جــنسی به فرد احساس سرخوشی در پی آزادسـازی آدرنـالـیـن و آنـدومـرفیـنـها دست داده و وی را موقتا تسکین می دهد. مـعــمولا فرد معتاد بـه سـکس از رابـطـه جـنـســی خود لذت چندانی نمی برد زیـرا پــس از آن دچــار احساس گناه و شرمساری میگردد

ادامه مطلب ...

انزال پس گرد یکی از اختلالات جنسی در مردان/انزال پس گرد چیست؟

انزال پس گرد یکی از اختلالات جنسی در مردان/انزال پس گرد چیست؟

انزال پس گرد یکی از اختلالات جنسی در مردان
اختلال در انزال شایعترین اختلال جنسی در مردان می باشد. اختلال در انزال می تواند به 5 شکل تظاهر نماید:
1. انزال زودرس 2. انزال دیررس 3. انزال پس گرد 4. عدم وجود انزال و بالاخره 5. انزال دردناک.


انزال پس گرد بدین معنی است که هنگام انزال، منی به خارج از بدن نمی ریزد، بلکه بطرف عقب رفته و وارد مثانه می شود و بعدها با ادرار دفع می شود. در حالت طبیعی بیش از 90 درصد حجم منی را ترشحات پروستات و کیسه های منوی تشکیل می دهند. ابتدا بطور اختصار مکانیسم ایجاد انزال جهت آگاهی خوانندگان گرامی توضیح داده می شود تا در درک و فهم مطالب بعدی کمک کننده باشد.

ادامه مطلب ...

همسرانی که مشکل جنسی دارند، چه کنند؟

همسرانی که مشکل جنسی دارند، چه کنند؟

یک روانشناس با تاکید بر اینکه «مشکلات جنسی یکی از عوامل مهم اختلاف میان زوجین بوده و 78 درصد از عوامل طلاق به دلیل مشکلات جنسی زوجین است»، گفت:« اکثر زوجین با بسنده کردن به اطلاعات عام و مطرح در میان اطرافیان اقدام به ازدواج می‌کنند در صورتی که باید بدانند که زندگی زناشویی یک علم است و باید آن را کسب کنند و به دنبال آن باشند.»

ادامه مطلب ...

نکات بهداشتی در رابطه با آلت تناسلی مردان

نکات بهداشتی در رابطه با آلت تناسلی مردان

 
آلت تناسلی قسمتی از بدن است که آقایان معمولاً حساسیت بیشتری برای محافظت از آن به خرج می دهند. به همین علت، این عضو از بدن نیاز به مراقبت های ویژه دارند. همه ما از اهمیت استفاده از کاندوم در برخی موقعیت های خاص آگاهیم، اما مراقبت صحیح از آن لزوماً به همین جا ختم نمی شود. در این مقاله نکاتی را برایتان عنوان می کنیم که به شما کمک میکنند به بهترین شکل از این عضو مهم نگهداری کنید.

ادامه مطلب ...